MTV EMA voor het eerst in 5 jaar toegankelijk voor publiek

Muziekliefhebbers en fans kunnen dit jaar voor het eerst in vijf jaar toegangskaarten kopen voor de muziekawardshow MTV EMA. Zondag 10 november 2013 is de Amsterdamse Ziggo Dome de locatie voor dit grootse muziekevent. Hiermee zijn er meer mogelijkheden dan ooit tevoren om als fan aanwezig te zijn. MTV maakt een beperkt aantal kaarten beschikbaar via kaartverkoop.

De aanleiding om dit jaar voor het eerst in vijf jaar tickets te verkopen is de vraag van fans: “We zijn overweldigd door het enthousiasme waarmee de MTV EMA door fans is ontvangen. Sinds de allereerste aankondiging dat de muziekawardshow naar Nederland komt is er een stormvloed ontstaan in de vraag om tickets. Het enthousiasme en de vraag is zo groot dat MTV, Ziggo en andere partners van de MTV EMA 2013 hebben besloten om de muziekawardshow toegankelijk te maken voor fans via kaartverkoop.” Fans maken een groot deel uit van de MTV EMA en dat aandeel wordt dit jaar nog groter!

*Uitleg procedure kaartverkoop*
De ticketverkoop van de muziekawardshow MTV EMA 2013 verloopt via een zogeheten ‘ballotsysteem’:

11 oktober - 17 oktober fase 1: fans kunnen zich inschrijven via een MTV EMA Facebookapp en maken hiermee kans op tickets voor de muziekawardshow.

17 oktober – 21 oktober fase 2: mensen worden via een automatische selectie gekozen om een toegangskaart te kopen.

22 oktober fase 3: de geselecteerden ontvangen een unieke code waarmee zij per persoon maximaal 4 kaarten kunnen kopen. Er kan gekozen worden uit twee soorten kaarten:
Kaarten met een onbeperkt zicht op het podium (95 euro)
Kaarten met een beperkt zicht op het podium (65 euro)

De minimumleeftijd om aanwezig te zijn bij de MTV EMA is 16 jaar. Jongeren onder de 16 jaar moeten begeleid worden door een volwassene. MTV maakt een beperkt aantal kaarten beschikbaar via kaartverkoop. Meer informatie te vinden via "mtvema.com":http://mtvema.com.

Daarnaast is het natuurlijk mogelijk om aanwezig te zijn via giveawayacties, screamertickets en kunnen muziekliefhebbers toegang krijgen tot alle optredens binnen de MTV Music Week via losse kaartverkoop.

*MTV EMA giveawayacties*
Normaalgesproken is de MTV EMA alleen toegankelijk op uitnodiging van MTV en via acties met partners. Ook dit jaar zijn er verschillende acties waarbij tickets worden weggegeven aan fans. Lokale MTV EMA-partner Ziggo, MTV Mobile en mediapartners 3 FM, Spits, Fashionista, WTF.nl, Girlscene en Cosmopolitan geven fans de mogelijkheid om hierbij aanwezig te zijn. Alleen via acties van officiële MTV EMA-partners is het mogelijk om exclusieve tickets voor een voorkeurslocatie in de Ziggo Dome te bemachtigen. Een voorbeeld van zo’n actie is de ‘Get on Activatie’ van Ziggo waarbij fans kans maken op passe-partouttickets voor de MTV Music Week en kaarten voor de MTV EMA om alle hoogtepunten van dichtbij te beleven. MTV houdt daarnaast jaarlijks, in samenwerking met partners, een auditie voor ‘screamers’, hierover volgt binnenkort meer informatie.

*Kaarten Ziggo presents MTV Music Week*
Voorafgaande aan de MTV EMA vindt de Ziggo presents MTV Music Week plaats van 6 tot en met 10 november. Duizenden fans kunnen dagelijks terecht voor verschillende muzikale optredens op meerdere toplocaties in Amsterdam. Voor al deze optredens geldt een losse kaartverkoop. Meer informatie over de kaartverkoop en de optredens is te vinden op de website: "www.mtvmusicweek.nl":http://www.mtvmusicweek.nl.

*Over MTV EMA*
Sinds de start van de MTV EMA in 1994 staat het event bekend als een van de meest sensationele muziekawardshows ter wereld. De MTV EMA in 2012 in Frankfurt brak alle records met meer dan 183,5 miljoen stemmen op de verschillende awards en bijna 40 miljoen kijkers. De twintigste editie van de MTV EMA zal wereldwijd op meer dan 60 MTV-kanalen te zien zijn. Tijdens voorgaande edities stonden de meest populaire en iconische artiesten op het podium zoals Beyoncé, Katy Perry, Taylor Swift, Jay-Z, Rihanna, Red Hot Chili Peppers, Lady Gaga en vele anderen. Volg alle updates van de MTV EMA op Twitter (@MTVEMA) en Facebook. Ziggo is de Nederlandse partner van de MTV EMA en exclusieve partner voor de 'Best Look' award. 

*Over MTV Music Week*
Van 6 tot en met 9 november staat Nederland in het teken van Ziggo presents MTV Music Week. Dit meerdaagse muziekfestival wordt gehouden in de dagen voorafgaande aan de muziekawardshow MTV EMA die 10 november plaatsvindt in de Ziggo Dome. Alle updates rondom de MTV Music Week zijn te volgen via de website "http://mtvmusicweek.nl/":http://mtvmusicweek.nl/ en het Nederlandse MTV account op Facebook en Twitter. Ziggo is main partner van MTV Music Week.